sâmbătă, 10 august 2013

Zacusca de ciuperci

Ingrediente 


1 kg de ciuperci champinion, 
500 grame de galbiori si 500 grame de pleurotus, 
3 kg de ardei rosii, 
1 kg de vinete, 
1 kg de ceapa, 
400 grame de cubulete de rosii decojite in suc propriu ( o conserva italieneasca am pus eu ) , 
500 ml de ulei, 
sare, 
piper, 
foi de dafin 

Mod de preparare - Zacusca de ciuperci
  Eu am tocat ciupercile cu robotul dar nu le-am lasat foarte mult sa se faca pasta si le-am mai maruntit putin cu cutitul. Galbiorii si pleurotusul  i-am tocat cu cutitul.  Am pus in ceaunul de fonta ( vedeta mare anul acesta la zacusca )  uleiul si ceapa tocata fin cu robotul si am lasat la foc minim pe ochiul mediu de la aragaz timp de 20 de minute. Am adaugat apoi ciupercile, sare, piper si dafin si am lasta la foc mic pana a scazut apa lasata de ciuperci. A trebuit sa stea pe foc mult mai mult decat ma asteptam vreo ora ….pana a scazut apa si spre final am dat focul putin mai mare si am mestecat mai des. Intre timp m-am ocupat de vinete si de ardei pe care i-am copt si maruntit . Se adauga la zacusca dupa ce a scazut apa la ciuperci. 
Am mai lasat pe foc inca 20 de minute si am adaugat rosiile mixate si am mai lasat 15 minute. Se mai drege dupa gust cu sare si piper daca e cazul si se toarna fierbinte in borcanele sterilizate in prealabil ( 60 de minute in cuptor la 180 de grade ) . A iesit o minunatie din care am mancat deja 2 borcane    

Timp de preparare: peste 120 minute minute

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu